Korzyści z pozostawania aktywnym fizycznie w starszym wieku

Obecnie w wielu społeczeństwach promuje się prowadzenie aktywnego i zdrowego stylu życia. Seniorzy to jedna z grup społecznych, której dotyczą te zachęty. Emerytura nie powinna być wymówką, aby siedzieć i nic nie robić przez cały dzień; ćwiczenia przynoszą mnóstwo korzyści zdrowotnych osobom starszym – być może nawet bardziej niż młodym.
Wszyscy wiemy, że ćwiczenia utrzymują naszą sprawność fizyczną, dzięki czemu możemy lepiej sobie radzić w codziennym życiu. Ale pomijając korzyści zewnętrzne, efekty ćwiczeń wykraczają daleko poza powierzchnię i rozciągają się na inne obszary ciała niż mięśnie.

Silniejszy układ odpornościowy

Sprawność fizyczna nie tylko czyni cię silniejszym na zewnątrz; sprawia, że jesteś silniejszy także w środku. Oznacza to, że twoje ciało może łatwiej przezwyciężyć infekcje i wirusy, więc nie będziesz chorować tak często, jak inni mniej sprawni. Sprawność fizyczna oznacza również, że twoje ciało szybciej regeneruje się po chorobach i kontuzjach.

Silniejsze kości dla lepszej równowagi

Osteoporoza jest przerażającym problemem wśród osób starszych – zmniejszenie masy kostnej z wiekiem oznacza, że kości są ogólnie słabsze i mniej zdolne do radzenia sobie z naciskiem i uderzeniami. Dlatego upadki mogą być szczególnie szkodliwe i wymagają dłuższego powrotu do zdrowia. Regularne ćwiczenia pozwalają zwalczyć utratę gęstości kości i zwiększyć siłę kości, dzięki czemu stają się bardziej odporne na stres.

Zmniejszone ryzyko problemów zdrowotnych w starszym wieku

Istnieje wiele chorób zwyrodnieniowych związanych ze starzeniem się, takich jak demencja, choroba Alzheimera i choroba Parkinsona. W jaki sposób ćwiczenia utrzymują te schorzenia na dystans? Po pierwsze, ćwiczenia utrzymują aktywne funkcje poznawcze umysłu, a aktywny umysł jest w stanie lepiej spowolnić skutki demencji. Ponadto ćwiczenia pomagają wzmocnić zdolności motoryczne, co zwalcza objawy choroby Parkinsona.
Oczywiście ćwiczenia fizyczne otwierają skarbnicę korzyści dla osób starszych. Jeśli pomysł godzinowego ćwiczenia przyprawia Cię o zawrót głowy, nie zamartwiaj się niepotrzebnie! Wszystko, czego potrzebujesz, to krótkie przerwy w regularnych ćwiczeniach, aby czerpać pełne korzyści z treningu.

diety-fitness.pl

Redakcja sponsorsportu.pl