Sprzęt na siłownię – jaki wybrać?

Marzeniem wielu osób jest umięśniona oraz wyrzeźbiona sylwetka. Zazwyczaj jednak brakuje czasu lub chęci i wszystko zostaje na etapie planów.

Jaki sprzęt wybrać do domowej siłowni?

Dobrym rozwiązaniem jest domowa siłownia, która sprawi, że codziennie będziesz mógł wykonywać intensywne treningi bez wychodzenia z domu. Sprzęt na siłownię najlepiej zakupić u sprawdzonych i renomowanych producentów, którzy cieszą się dobrą opinią i od wielu lat działają na rynku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że domowa siłownia nie zajmuje tak naprawdę dużo miejsca. Jest to jedna z ważniejszych zalet, która może zachęcić pewne osoby do zakupienia sprzętu.

Ćwicząc w domu jesteśmy w pełni niezależni i sami decydujemy, kiedy chcemy ćwiczyć. Nie trzeba nigdzie dojeżdżać, a to oznacza ogromną oszczędność czasu. Trzeba jednak mieć na uwadze, że na początku trzeba zainwestować pieniądze w prosty sprzęt, który umożliwi wykonywanie podstawowych ćwiczeń. Początkowo może się to wydawać duży wydatek, ale w perspektywie czasu jest to w rzeczywistości oszczędność. Ceny karnetów na siłownie oscylują obecnie w granicach 100 – 200 zł za miesiąc, a to oznacza, że za cały rok trzeba zapłacić nawet 1200 zł. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty paliwa lub biletów komunikacji miejskiej i wyjdzie naprawdę spora suma. Podstawą jest oczywiście klasyczna sztanga, która stanowi podstawowy element wyposażenia każdej siłowni. Warto jeszcze dokupić ławeczkę, dzięki czemu będzie można ćwiczyć klatkę piersiową, a także barki oraz triceps. Zobacz więcej na https://specialfitness.pl.

Ćwiczenia nóg w domu

Przy pomocy samej sztangi można ćwiczyć nogi oraz barki, ale ławeczka zdecydowanie to ułatwia i zapewnia większy komfort. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na to z jakich materiałów jest wykonana ławka. Dla osób początkujących najlepszy jest trening na wolnych ciężarach, ponieważ angażuje największe partie mięśni. Oznacza to, że progres jest zdecydowanie szybszy niż w przypadku ćwiczenia na maszynach.

Profesjonaliści skupiają się głównie na ćwiczeniach izolacyjnych, żeby tylko doszlifować konkretne partie, natomiast amatorzy powinni dbać o równomierny rozwój całej sylwetki. Kluczowa jest też regularność, ponieważ treningi trzeba wykonywać codziennie. Oczywiście warto też zmienić swój styl życia i rozpocząć zbilansowaną dietę. W domowej siłowni nie może też zabraknąć gum do rozciągania po treningu. Po ciężkich ćwiczeniach koniecznie trzeba się trochę porozciągać, a gumy mogą w tym pomóc. Warto zakupić też odpowiednią ilość obciążenia już na samym początku, ponieważ co trening trzeba progresować lub przynajmniej starać się to robić.

Redakcja sponsorsportu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *