Jak zacząć biegać?

0
166

Bieganie to sport, który możemy wykonywać wszędzie. Do treningu nie potrzebujemy specjalnego sprzętu, czy karnetu na siłownie. Wystarczą wygodne buty i duża dawka motywacji. Bieganie pomoże nam spalić kalorie, co przyczyni się do pozbycia się zbędnych kilogramów. Podczas treningu uwalniane są endorfiny, które są odpowiedzialne za uczucie szczęścia, oraz przyczyniają się do redukcji stresu. Dodatkowo bieganie poprawia wydolność organizmu i jest pomocne w leczeniu wielu chorób, np. nadciśnienia i otyłości.

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Podstawą biegania są wygodne buty. Na początku naszej przygody wystarczą te, w których chodzimy na co dzień. Gdy zaczniemy biegać na dłuższym dystansie, możemy udać się do sklepu sportowego i kupić buty do biegania. Przede wszystkim musimy wybrać model dopasowany do kształtu stopy. Buty muszą idealnie przylegać do stopy, jednak nie mogą być za ciasne. Do butów wypadało by kupić odpowiedni strój. Sportowa koszulka i spodenki, to idealne połączenie na letnie treningi. Musimy zwrócić uwagę na materiał z którego są wykonane ubrania. Dobrej jakości strój powinien być wykonany z bawełny. Jeśli planujemy biegać w okresie jesiennym lub zimowym, to musimy zaopatrzyć się w bieliznę termoaktywną. Dzięki temu nie straszny nam będzie deszcz i mróz. Warto kupić kurtkę, która będzie wodoodporna, co ułatwi nam bieganie w deszczu.

Od czego zacząć?

Jeśli zaczynamy bieganie od zera to musimy zacząć od krótkich przebieżek przeplatanych z szybkim marszem. Może to być np. minuta biegu i minuta marszu. Z każdym następnym treningiem staramy się biec troszkę dłużej. Po kilku miesiącach powinniśmy być w stanie przebiec bez przerwy 15 minut. W bieganiu bardzo ważne jest tempo, z jakim się poruszamy. W trakcie treningu powinniśmy być w stanie swobodnie rozmawiać. Pierwsze treningi powinny być krótkie i trwać około 30 min. W tym oczywiście rozgrzewka przed bieganiem, i rozciąganie po zakończonym wysiłku. Zaczynając od zera raczej nie mamy co liczyć na start w maratonie po kilku miesiącach ćwiczeń. Na to potrzeba przynajmniej rok przygotowań.

Około pół godziny przed bieganiem możemy zjeść lekki posiłek, który dostarczy nam energii na trening. Po treningu możemy wypić odżywkę białkową, która poprawi regeneracje, i zmniejszy ryzyko zakwasów, jednak na początku naszej przygody z bieganiem nie jest to konieczne. Dieta biegacza odgrywa ważną rolę w wynikach osiąganych przez niego na treningach. Nie będziemy lepiej biegać, jeśli będziemy objadać się słodyczami i tłustymi rzeczami. W żywieniu musimy zwrócić uwagę na ilość kalorii, które przyjmujemy wraz z pożywieniem. Dodatkowo musimy zwrócić uwagę na odpowiednią ilość białka. które jest niezbędne w procesie regeneracji mięśni po wysiłku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here