Dieta sportowca

0
266

Sposób żywienia ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Posiłki są źródłem składników odżywczych, które są niezbędne do przeprowadzenia podstawowych procesów życiowych. Z tego powodu warto dokładnie zaplanować swój jadłospis i zadbać o jego jakość. Jedzenie przypadkowych rzeczy nie jest dobrym pomysłem.

Wartościowe posiłki

Każdy posiłek powinien być odpowiednio skomponowany, aby był pełnowartościowy. Oznacza to, że musi zawierać wszystkie trzy grupy makroskładników. Dodatkowo powinny one występować w odpowiednich proporcjach. Przełoży się to na odżywienie całego ciała. Największy udział w ogólnej kaloryce powinny mieć węglowodany. Zaspokajają ponad połowę dziennego zapotrzebowania. Warto o tym pamiętać w trakcie planowania posiłków i bez obaw wybierać znaczne ilości kasz i warzyw. W ten sposób można dostarczyć cenne substraty energetyczne, które bardzo szybko zostaną wykorzystane przez układ pokarmowy. Przyda się to również w przypadku komponowania posiłków okołotreningowych, które mają zapewnić siłę na wykonywanie ćwiczeń oraz późniejszą regenerację. Kolejnym istotnym związkiem jest białko. Wyróżnia się dwa główne źródła jego pozyskiwania. Do wyboru są produkty pochodzenia zwierzęcego oraz pokarmy roślinne. Wybór między nimi powinien być podyktowany preferencjami. Białka odpowiadają za odbudowę tkanek i przyspieszają proces regeneracji. Z tego powodu większe zapotrzebowanie na nie występuje u sportowców, którzy są narażeni na intensywny wysiłek.

Po treningu

W posiłkach potreningowych powinny znajdować się pokarmy zapewniające podaż tego makroskładnika. Bardzo niedocenianym, ale niezwykle istotnym związkiem jest tłuszcz. Pełni w ciele liczne role, ale kluczową z nich jest regulowanie funkcjonowania hormonów, które następnie wpływają na cały organizm. Z tego powodu warto dokładnie przeanalizować skład każdego posiłku. Tłuszcze muszą znajdować się we wszystkich daniach. Warto dodawać je również do sałatek, aby umożliwić przyswojenie witamin w nich rozpuszczalnych. Dopiero w takiej formie wiele związków jest wykorzystywanych przez organizm człowieka. Dieta pudełkowa dla kulturysty może być doskonałą opcją, aby w łatwy sposób zapewnić sobie pełnowartościowe posiłki dopasowane do potrzeb. Indywidualne podejście oraz dostosowanie do stylu życia jest tu ogromnym atutem i daje możliwości osiągania znacznie lepszych rezultatów. Warto zainwestować w usługi solidnej firmy, która zwraca uwagę na detale i dba o jakość produktów. Przełoży się to na zadowolenie z diety i pozwoli ograniczyć ilość niezdrowych przekąsek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here