Dobre nawyki żywieniowe – krok do zdrowia

0
150

Otyłość, brak kondycji, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze – na te choroby, panoszące się w dzisiejszych czasach ludzie pracują zwykle latami. Są one spowodowane siedzącym trybem życia, brakiem ruchu, nadmiarem węglowodanów w diecie. Zmieniając tylko nieznacznie przyzwyczajenia, można poprawić swój komfort, a niejednokrotnie także obniżyć dawki przyjmowanych leków.

5 zmian, które możesz wprowadzić już teraz

1. Więcej pij

Kobiety 2 litry, mężczyźni nawet 2,5 litra. Tyle wody powinno się wypijać w ciągu dnia. Zwykle sięgasz po nią dopiero wtedy, kiedy czujesz pragnienie? Niestety jest to już oznaka odwodnienia. Organizm powinno się poić regularnie, przez cały dzień. Jeśli cierpisz na częste bóle głowy, masz wysuszone usta, prawdopodobnie nie robisz tego wystarczająco często.

2. Jedz regularnie

Jedząc 2 posiłki dziennie lub nieregularnie, na porcję zjadasz dużo więcej. Organizm ma później ciężko strawić taką ilość węglowodanów. Lepiej rozbić porcje na 3 główne posiłki i 1-2 przekąski. Niech to będą orzechy, owoc lub sałatka.

3. Zastępuj białe produkty pełnoziarnistymi

Im mniej przetworzona żywność, tym lepiej. Zastąp białą mąkę pełnoziarnistą, używaj ryżu brązowego i częściej sięgaj po kasze. Z pomocą przyjdzie Ci sklep ze zdrową żywnością online, gdzie znajdziesz dużo więcej produktów niż w takim stacjonarnym.

4. Więcej warzyw i trochę owoców

Warzywa powinny stanowić podstawę diety. Sięgaj po nie do każdego posiłku i zawsze wtedy, kiedy zrobisz się głodna. Nie przesadzaj z owocami. Pomimo wielu witamin, zawierają także dużo cukrów prostych.

5. Ruch

30 minut dziennie jest niezbędne do utrzymania zdrowia. Jeśli ciężko Ci się zmotywować znajdź koleżankę lub sąsiadkę, która będzie z Tobą chodziła na spacer. A może lepiej się sprawdzi karnet na siłownię albo poranna joga w salonie?

Zmiany najlepiej wprowadzać małymi krokami. Tych kilka prostych porad, nie wpłynie znacząco na rozkład Twojego dnia, dlatego nie powinnaś mieć problemu z szybkim przyzwyczajeniem się do nich.

salonfitness.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here